Khas Buat Badar Saser 9th Batch...


QS Art Performance productions...

Perutusan khas dari Akh Adib Afifi... 

Satu perkara yg ana khuatir, bahawa terputusnya antum dari peranan sebagai BADAR di sekolah, terputus juga peranan antum sebagai pendakwah.Mereka yang faham akan tujuan menjadi HAMBA dan KHALIFAH, tidak akan meninggalkan tarbiah dan dakwah. Islam memang akan bangkit,dan terus maju, cuma persoalannya,adakah kita sebagai penggerak atau pemerhati, apalagi penentang kemajuan ISLAM itu sendiri? 

Untuk berdakwah, perlunya kita merancang secara tersusun dan sistematik. Jika di sekolah ada BADAR sebagai penggerak dakwah, maka di peringkat lebih tinggi antum akan berjumpa dengan banyak pertubuhan yang mempunyai hadaf(tujuan) yang sama,iaitu untuk mencapai Ustaziatul Alam (islam di peringkat tertinggi). 

Ada yang bertanya kenapa islam tak di bawa satu jemaah/persatuan sahaja?bukankah banyaknya jemaah itu perpecahan? Hakikatnya memang semua jemaah islam ini adalah berlandaskan Quran dan Sunnah,cuma perbezaan takrifan terhadap sumber2 itu sendiri menyebabkan muncul banyak gerakan dakwah. Ana tidak mampu menjelaskan lebih dari ini, kerana kefahaman datang daripada pengalaman dan keizinan dari Allah sendiri. 

Rasulullah saw bersabda: “Barangsiapa yang Allah kehendaki baginya kebaikan, Dia memberikannya kefahaman dalam agama”.(sahih Bukhari Muslim) 

Selain itu, Ana juga memohon seribu kemaafan kepada sahabat2 sekiranya ada kelemahan dan kesilapan sewaktu sama2 bekerja dahulu. Ana cuma insan biasa yg diberi amanah besar,dan ana berterima kasih atas segala yang antum buat demi menjaga biah solehah sekolah dan usaha memelihara islam pada tempatnya. Kejayaan kita tidak dilihat pada ramainya datang subuh di masjid atau banyaknya program besar yang dianjurkan,tetapi pada keikhlasan bekerja Lillahi ta'ala. Semoga Allah merahmati kita semua dan antum mendapat keputusan yg cemerlang dlm SPM 2011. Kalau ada peluang belajar di Mesir,ana doakan kita dapat berjumpa, Insya-Allah.  

Allah does not charge a soul except [with that within] its capacity. (al Baqarah,286)


Join BADAR SASER's Facebook : Alumni Badar SASER